HYRESGÄSTINFO

HYRESGÄSTINFORMATION

Vid störning eller akuta fel efter kontorstid t.ex. vattenläcka ber vi er ringa vår fastighetsjour/störningsjour på telefonnummer

010-470 51 84.

Inflyttning – Information för dig som är ny hyresgäst

Utflyttning – Information inför utflyttning

Här har vi samlat några av de viktigaste blanketterna för dig. 

Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss om du saknar något här.

 

Vi håller för närvarande på att avveckla bostadskön för våra seniorboenden. Med andra ord tar vi inte emot nya anmälningar då lediga objekt kommer att publiceras på vår hemsida under lediga. objekt

 

 

UPPSÄGNINGSBLANKETT BOSTAD – Går du i andra bostadstankar?

I så fall vill vi tacka så mycket för denna tiden och vi hoppas att ni har trivts med Brandtornet som hyresvärd. 

 

Om du önskar att hyra ut din lägenhet i andrahand krävs ett skriftligt tillstånd från oss.

Vänligen kontakta oss om du vill veta mer.

Det finns olika sätt att betala sin hyra på.

Antingen kan man betala via bankgiro vilket innebär att man varje månad måste betala in hyran manuellt.

Ett annat alternativ är att ansöka om autogiro vilket innebär att hyran dras automatiskt från angivet konto.

Nedan följer ansökningsblanketten samt en instruktion om hur man fyller den. Vid frågor får ni gärna höra av er till oss: 036-30 22 30

 

Info Autogiro – Instruktion inför ansökan

Brandkronan Autogiroanmälan – För er som har Brandkornan som hyresvärd

Brandtomten Autogiroanmälan – För er som har Brandtomten som hyresvärd

Brandtornet Autogiroanmälan – För er som har Brandtornet som hyresvärd

Järngänget Autogiroanmälan – För er som har Järngänget som hyresvärd

Katarakten Autogiroanmälan – För er som har Katarakten som hyresvärd

Er trygghet och trivsel är viktigast för oss

Som hyresgäst hos Brandtornet är det viktigaste för oss att du ska känna dig trygg och trivas.

I enlighet med denna prioritering tillhandahåller vi självklart en störningsjour ni kan kontakta dygnet runt.

Om obehöriga tagit sig in i fastigheten, ni känner er störda av era grannar eller något akut fel uppstått som brand eller vattenläcka så vill vi veta det så fort som möjligt.

När det gäller synpunkter på grannars ljudnivå rekommenderar vi att ni i första hand tar kontakt och förmedlar detta till personen i fråga. Det är ytterst sällan grannar avsiktligt stör varandra och vi tror därför  att en tillsägelse ofta löser problemet.

 

Hur anmäler man en störning?

För att anmäla en störning ska man ringa vårt journummer: 010-470 51 84. Därefter kommer man att få uppge problemet för en operatör samt:

  • Ditt namn, adress och telefonnummer (Inga anonyma  störningsärenden kommer att följas upp)
  • Namnet och/eller adressen samt lägenhetsnumret på personen som orsakat störningen
  • Personen som stör kommer inte heller få reda på vem som har anmält störningen

Vad händer efter en konstaterad störning?

Efter att en väktare har varit på plats i samband med en konstaterad störning skickar väktarbolaget en faktura till oss som hyresvärd. Därefter kommer vi att kontakta hyresgästen och informera att dennes grannar upplevt obehag och att jourutryckningen resulterat i en faktura som hyresgästen blir skyldig att betala. Skulle upprepade störning förekomma kan hyresgästen riskera att bli uppsagd.

Nummer till störningsjouren: 010-470 51 84

För oss på Brandtornet är det viktigt att våra hyresgäster känner sig trygga och att de personer vi kommer i kontakt med får behålla sin integritet.

Därför har vi samlat information om hur vi arbetar för att främja dina rättigheter.

Nedan får du ett flertal länkar beroende på vilket av våra bolag du har kommit i kontakt med.

 

 

BRANDTORNET

BRANDTOMTEN

KATARAKTEN

JÄRNGÄNGET

BRANDKRONAN